TRAINING

A comprehensive and qualified professional training offer in biodynamic, organic and sustainable viticulture and agriculture.

10

PEOPLE

have chosen us for training

WHAT WE’RE GOOD AT

Our key skills in training

PROSSIMI CORSI

Master di Biodinamica per il vino 2024

PROGRAMMA E ISCRIZIONI 
DISPONIBILI ONLINE A PARTIRE DA GENNAIO 2024

Early bird fino al 31 marzo 2024

Giornata introduttiva al metodo biodinamico applicato al vigneto

Data:  5 aprile 2024

La vendita diretta e l’hospitality

Data:  martedì 23 aprile

Vini, mercati e consumatori

Data:  mercoledì 22 maggio

Giornata introduttiva al metodo biodinamico applicato al vigneto

Data:  5 aprile 2024

La vendita diretta e l’hospitality

Data:  martedì 23 aprile

TRAINING LEVELS

BASIC

Soil fertility treatments, the best techniques and experiences aimed at increasing soil fertility, how to have healthier plants and how to introduce biodynamic, organic and sustainable viticultural principles and practices are the topics covered by Cambium’s basic trainings. More than 500 people have chosen this educational path!

SPECIALIZED

Case Studies in wineries that have successfully applied biodynamics to their estates, the study of geology and its interaction with wine, introduction of animals in biodynamic farms, Summer camps in biodynamic agriculture, viticulture’s challenges caused by current climate change, effective business communication: these are some of the specialized trainings Cambium carried out in recent years.

MASTER IN BIODYNAMIC FOR WINE

The international Master in Biodynamic for wine is the most complete and qualifying training format that Cambium offers. The Master gathers the best National and International professionals, teachers, producers, and researchers, offering its students a comprehensive and innovative training on all the fundamental aspects of a biodynamic wine estate. The Master is now at the 8th edition between Italy, France and California and more than 200 professionals have attended, earning the best possible information and solid experiences.

TEAM

Training specialist

FOUNDER AND DIRECTOR

Martina Broggio

AGRONOME

Alberto Banci

ENOLOGIST

Davide Pellizzari

OENOLOGIST/ VINEYARD TECHNICIAN

Enrico Maria Casarotti

FARMER, OENOLOGIST

PEOPLE

have chosen us for training

Federica Tura
Read More
Il corso di introduzione alla viticoltura biodinamica mi è piaciuto molto e mi ha dato l'opportunità di conoscere diverse realtà della zona che praticano la biodinamica, quindi è stato utile anche per creare rete e contatti nuovi.
Andrea Pasini
Read More
I corsi Cambium trasmettono sempre tanto! Il corso di geoenologia ha soddisfatto le mie aspettative. non posso che farvi i complimenti per l'organizzazione, per le location che scegliete e per il messaggio che passa da tutto ciò che fate... Continuate così!
Aurora Kretly
Read More
Il corso è stato una sorpresa nuova e stimolante, quel pezzo che mi mancava per avere una visione organica di quello che già avevo studiato in altri termini. Cambium è perfetto come nome perché mi sento cambiata. Ho apprezzato l'osservazione senza giudizio e lo studio dettagliato di ogni passaggio. Ogni giorno portava qualcosa di nuovo e il percorso è stato continuo, in ascesa emotiva, esperienziale e didattica.
Giulia Maria Bellucci
Read More
Grazie per quello che fate e come lo fate. Formare persone consapevoli è una missione e voi riuscite a portarla a termine! Non ho praticamente nulla da aggiungere perché sono davvero soddisfatta della formazione e entusiasta per le persone conosciute e i possibili futuri sviluppi che mi si sono presentati.
Simone Zarpellon
Read More
Il Summer Camp è stato una bomba. Docenti bravissimi, capaci di coinvolgere e farsi seguire; il corso è stato strutturato bene ed ogni giornata era migliore della precedente. Sono rimasto contentissimo dell'esperienza. Mi ha lasciato tanto di positivo!
Previous
Next